21 de març 2016

Sortida de cicle al pic Gran del Pessó - Tuc de Carants, 20 març 2016

Aquest diumenge el propòsit de la sortida de cicle va ser un cim que es fa pòc pero que gaudeix d'un entorn d'excepcional bellessa. El pic Gran del Pessó, de 2.760 mt. d'altura, está situat al parc nacional d'Aigüestortes i estany de st. Maurici, per lo que hem tingut que llogar un taxi de la companía de taxis de Bohí per pujar per la vall de st. Nicolau fins més amunt de l'estany de Llebreta, uns 500 mt. avans del mirador de st Esperit, des d'on surt a má dreta un camí que s'endinse en direcció sud per la Ribera de Llacs (cota 1.700).

Al cap de pocs minuts hem de creuar de creuar el riu, segons la resenya, "por donde se pueda".

I seguir tenint el riu a mà esquerra. La cosa ja pinte millor.

Al arribar a la cota 2.000 tenim devant nostre tres barrancs i tenim qu'agafar el de l'esquerra. Aquí aquest barranc en aquell moment ere inexistent per nosaltres degut a la espesa boira i n'agafem un que no ere el que teníem que agafar. L'origen de l'ensigalada:

Bé, només va ser una petita ensigalada perque la ruta sorpresa ens va dur a una vall molt esquiable amb una neu que no es podíe demanar més, havent nevat durant el día i la nit anteriors.

Anem remuntant la que nosaltres pensavem qu'ere la vall de les Mussoles i que en realitat ere el barranc Montanyó. Ens recreem admirant aquells bells paratjes.

Pujem al coll al fons de la vall, la Collada del Montanyó (2.655 mt)

A munt els cims están enboirats, per lo que la majoría del grup decedeix no seguir més amunt. Només alguns insaciables ens animem a pujar fins a un avantcim del pic que tenim a má dreta, el Tuc dels Carants.

Canviem esquís per grampons i piolet i per una aresteta de neu pujem al nostre cim d'avui.

Al tornar on hem dixat els esquís es mou una mica la boira i apareix una bonica clariana sobre el punt més alt que avui hem assolit. Quede pendent per un altre día el pic Gran del Pessó.

Desd'el coll comence el descens d'una serie de pales amb una neu molt suelta i anem baixant entre expresions d'alegría.

Avui no ha queigut, dons, el cim que teníem previst, pero estem contents i satisfets, de lo qu'hem gaudit de la natura, de les magnífiques esquiades i d'haver-ho fet en bòna companía. Ja hi tornarem un altre día a lluitar per aconseguir al pic Gran del Pessó.

Hi vam participar: Javi G., Raúl M., Luís S., Gonzalo, Toni C. i jo mateixa Rosa S.

Bònes traces i ben valentes.

Que bonic que estava tot!!
Felicitats, el Pessó tinc ganes de fer-lo en travessa...

Quina pinta, hauria anat bé que s'obrís una mica.....bona descoberta el barranc de muntanyó...enhorabona!

Rosa Salas ha dit...

Gràcies als dos. El Pessó també tinc jo ganes de fer-lo en travessa, quand vulguis.

Bona descoberta també el barranc de Montanyó,preciosa zona i ...sembla que vau trobar molta neu! També m'apunto al Pessó per l'any vinent!