6 d’abr. 2015

Un tomb pel Tirol (28 Març al 4 d'abril de 2015)

Dissabte 28. Barcelona - Imst

Dissabte 28 agafem un vol cap Munich amb la intenció de fer la Silvretta, 6 dies de travessa pels Alps Tirolesos en un grup format per la Miriam, la Visi, el Carles, el Manel, el Ricard, l'Andrea, el Lluis i l'Agus.

Amb cotxe arribem fins a Imst, petit poble del Tirol Austriac on passem la tarda preparant les bosses i aclimatant-nos per endinsar-nos al massís del Silvrettagruppe.

Diumenge 29. Ischgl al Refugi del Heidelberger Hütte

Ens aixequem ben d'hora per agafar un taxi que ens porta fins a l'estació d'esquí de Ischgl on 3 cadires ens pugen a la part superior de l'estació, al Palinkopf (2.864m) i al Piz Val Gronda (2.811m), lloc des d'on es pot fer el descens directe al Refugi del Heidelberger Hütte.

Nosaltres aprofitem el matí per fer fer algun descens i baixar fins a la vall del Fimbatal, on posem pells per remuntar fins al Refugi.

La tarda la passem fent vida de Refu i pendents de la previsió meteorològica.

Dilluns 30. Refugi del Heidelberger Hütte - Imst (Passant per Innsbruck)

El temps empitjora per moments. Tota la nit ha estat nevant acompanyat de ràfegues de vent molt fortes. A les 7:30 es publica el butlletí d'allaus del Tirol (https://lawine.tirol.gv.at/en/bulletin/) i confirmem amb el guarda del refu que el risc d'allaus va en ascens (actualment 3 i en previsió de 4) i que la millor opció es baixar per assolir el refugi de Jamtal Hütte per la vall de Galtür.

Amb la cota de neu al voltant dels 1.700m patim per arribar fins al poble sense mullar-nos. Després d'una primera negativa en un cadira, aconseguim arribar a l'ou de cota 1.683m on aprofitem per baixar fins a cota del poble de Ischgl (1.400m) sense gairebé mullar-nos.

Al poble plou bastant i ens movem fins al Silvretta Center, lloc on ens eixuguem, fem unes xocolates calentes i ens connectem a internet per decidir que fer.

La imatge del Pardatschgrat (2.624m) emboirat i amb vent fort ens confirma que hem fet be de baixar del refu (no tothom ho va fer).

Un cop connectats a internet, les previsions de tots els models meteorològics indiquen que les nevades acompanyades de vent continuaran tota la setmana així que decidim aplaçar la travessa de la Silvretta per una millor ocasió i fer sortides de dia intentant buscar el millor temps i gaudir de la neu pols que està caient.

De moment tornem cap a Imst en taxi des d'on l'Andrea i l'Agus continuen viatge en tren fins a Innsbruck on lloguem cotxe per moure'ns durant la setmana.

Dimarts 31. Avantcim Wetterkreuz (2.470m)

Després d'esmorzar a l'allotjament de Imst i comprovar que a la zona del Tirol la previsió d'allaus ha pujat a risc 4 a gairebé tots els llocs, carreguem motxilles al cotxe i ens desplaçament a la zona de l'Ötzal, on busquem una finestra que ens permet triar una itinerari simple i una mica protegit del fort vent que ens acompanya.

Com en altres itineraris que hem fet, tot està molt ben senyalitzat i a l'inici de la ruta hi ha un panell indicatiu amb l'equipament mínim de seguretat que s'ha de portar i allà mateix es fa el control de l'Arva.

L'ascensió la iniciem amb sol i amb vent calmat però a mida que anem guanyant cota es nota com entra el front fred acompanyat de força vent.

A 100 metres del cim el front entre amb força i ens obliga a treure pells i baixar ràpidament.

Gaudim d'una bona baixada fins al cotxe.

I com ens cuidem per recuperar forces!

Dimecres 1. Schönbichl (2.300m) des de Praxmar

La situació climatològica continua complicada, nevant i amb fort vent que fa que el risc d'allaus es mantingui en 4.

Ens anem cap a la zona de Praxmar on sortim de cota baixa i el bosc ens acompanyarà força part de l'excursió, evitant el vent i gaudint de la neu pols.

L'itinerari està totalment marcat i al mig de la pujada hi ha un panell on indica les dades tècniques de la sortida així com ens torna a recordar els tema de seguretat en allaus.

Fotos de rigor i bona baixada fins al cotxe.

Dijous 2. Birgitzköpfl (2.035m) des de Axamer Lizum

Ens aixequem i comprovem que la nevada lleugera que havia de caure s'ha transformat en una nevada intensa a cotes inferiors als 1.000m.

Ens desplacem al pàrquing de l'estació d'esquí d'Axamer-Lizumn, seu dels jocs olímpics d'hivern del 1964 i 1976, on sota la intensa nevada agafem les pales de la dreta i ens endinsem al bosc.

Cim del Birgitzköpfl (2.035m) i triem pells amb una nevada que cada cop s'intensifica més. Donat que la neu es troba perfecte, decidim deixar-nos caure per una pala que hi ha darrera del cim per on hem pujat. La idea era uns 200m però com el bosc estava espectacular, vam acabar baixant 600 metres fins una cabana on vam tornar a ficar pells sense dubtar-ho (aquella neu la teníem que tornar a baixar).

Pugem fins a la creu de Birgitzköpfl (1.999m) i fem la millor baixada de la setmana fins a Götzens (868m) amb els esquis als peus! Més de 1.000 metres de desnivell de neu pols!

Al poble de Götzems agafem l'autobús i cap al pàrquing de l'estació on tenim el cotxe.

Divendres 3. Stubaier Glestcher - Vall de Bsuchalm.

Surt el sol i la previsió és que no faci vent així que ens anem cap a l'Stubaier Glestcher per fer glacera i assolir el Daunkogel (3.330m). Quan arribem al pàrquing de l'estació (1.750m) comprovem que el risc d'allaus continua 4 a la zona. Això no ens desanima i pugem igualment per la vall de Wilde Grub'n. A l'alçada de 2.100 m les ràfegues de vent ens fan repensar la sortida així que traiem pells i cap a un altre destí, que el dia és llarg!

Agafem el cotxe amb les botes d'esquí posades i cap a baix per la Stubaital Strasse. A pocs quilòmetres ens aturem, fem un pica pica i ens enfilem per la vall de Bsuchalm intentant arribar al refugi de Numberger Hütte (2.297m).

Arribem fins al poble de Bsuchalm (increïble el paisatge de postal!). A partir d'aquí impossible continuar fins al refugi amb el risc d'allaus existent així després de fer la darrera ofrena a la setmana santa (ho he deixat tot pel vídeo) i deixar les darreres traces a la neu pols tirolesa tornem al cotxe per anar a dormir a Innsbruck.

Dissabte 4. Innsbruck - Barcelona

Després de fer el darrer sopar al centre de Innsbruck (http://www.stiftskeller.eu/), anar a fer unes copes i acabar a la discoteca (http://www.club-aftershave.at/) ens aixequem pel matí i de compres a l'Sport Conrad de Garmish (http://www.sport-conrad.com/).

Bé, la Silvretta no l'hem pogut fer, però un bon tomb pel Tirol si que l'hem fet!

Aquí va el tràiler de la sortida (made in Ricard):

Bones traces,

Silvretta Team

Bona piada Agus, molt realista, i descriu molt be com es va improvisar un pla B degut a les pesimes condicions de meteo. Salut.

boooona! i qui diu que això és mal temps? neu pols nova cada dia... ja la trobarem a faltar! Felicitats per l'escapada tirolesa. Frisem pel vídeo!

Andrea o zenéize ha dit...

saber renunciar al pla mestre pero no renunciar a buscar sortides aptes a la situació, aquesta també es una manera de no anar "mai enrere". felicitats per la piulada Agus!

El mal temps no existeix, és un estat de la ment, he he

ricard ha dit...

Caram quina enveja sana, fins hi tot neu pols!!

Salut i salutacions a tots!!