9 d’abr. 2015

Ruta per Aigüestortes – Del 2 al 6 d’Abril 2015

2 d’Abril – Pujada al refugi d’Amitges des de l'Estany de Sant Maurici (*)

El dijous sortim de Barcelona pel matí ben d’hora. Arribem a Espot on deixem el cotxe i agafem un taxi fins l’estany de Sant Maurici. El temps ens acompanya, fa sol. A les 12.20 comencem a foquejar, guanyant alçada passant pel costat de l’estany de Ratera.  Abans de les 14.00 ja som al refu. Avui no volem forçar, ja tindrem dies... Que be que estem a la terrassa del refugi on passem la tarda gaudint de les vistes i prenent el sol.

Vistes des de la terrassa

Terrassa del Refu d'Amitges

3 d’Abril – D’Amitges a Saboredo (**, S2/S3)

Coma de l'Abeller
Esmorçar al refu a les 7am. A les 8 en punt ja estem amb els esquis i les pells. L’objectiu es pujar al Bassiero per la coma de l’Abeller. Sortim del refugi flanquejant la vall sense perdre alçada.       Enfilem direcció N de seguida, tot possant ganivetes, ja que la neu està força gelada. Per pujar la part final del Port de Sant Maurici calen els grampons. Pujem el Bassiero i després baixem el coll amb grampons també ja que la neu està força dura. Fem el coll de l’Estany Gelat i baixem fins al refu de Saboredo.

Refu de Saboredo

4 d’Abril – Saboredo a Estany Llong (**, S2)

Portarro
Esmorçar a les 6.30. Avui hauria de ser el dia llarg de la ruta amb ascensió al Tuc de Colomers. Sortim del refu de Saboredo i enfilem cap al port de ratera. Es una llàstima ja que com està força tapat hem de desistir de fer el Gran Tuc. Finalment desde el port de Ratera baixem les cometes de Ratera i ens fiquem a la coma de Crabes que sortosament i com ja es troba una mica més al Sud, encara te sol. Mica en mica el temps millora. Metres tant, remontem fins al coll entre el Pic del Portarro i el Petit Portarro (amb grampons ja que es força dret).  Baixem fins la vall i remontem la pala del Pic del Portarro, per baixar-la sencera. Pala llarga amb bona neu primavera. Adalt fem un pica pica i ens trobem a la Mireia Miró amb una companya seva (van a tope!). Elles marxen abans que nosaltres, sense pensar-s’ho gaire (en 2 min ja estan  abaix!). Nosaltres amb més calma anem baixant fins al refugi Estany Llong.

5 d’Abril  - Estany Llong a Colomina (**, S2/S3)

Coll de Gavatxos
Esmorçar a les 7. Remuntem des del refugi d’estany llong fins a l’estany Negre, travessant la part boscosa. Avancem per la coma deixant a dreta el Tossal de la Montanyeta, fins al coll dels Gavatxos (grampons). Fem un parell de pics a les Pales de Cubieso i baixem cap a l’estany Morto. Remontem cap a la collada de Carboneres (grampons). Un cop allà ens apropem al Pic Tort, tot tornant a la collada. Des de la collada baixem cap a l’Estany de Mar i girem cap a l’estany de Colomina que creuem fins al refugi de Colomina. Impressionants el s estanys, i impressionant creuar per sobre :DD.

Creuant l'estany de Colomina

6 d’Abril – Colomina a Estany de Sant Maurici (**, S2)

Iniciant camí creuant els llacs en sortir de Colomina
Sortim del refu de Colomina, creuant l’estany de Colomina i l’estany de Mar. Baixem a l’estany de Saburo (no està ple del tot) i remuntem amb grampons (possible també amb ganivetes) fins a la collada de Saburó.  Ens enfilem al Tuc de Saburó, primer amb esquis, però després calen grampons. A més la part final es una mica entretinguda (deixem el pic per un altre dia ja que ens espera abaix la Roser i ja s’ens fa una mica tard). Baixem i vorejem el Tuc Inferior de Saburó i remuntem fins la collada de Monastero. La vall no te gaire neu i el Peguera que ens vigila desde la dreta tampoc. Baixem la vall de Monastero seguint el camí d’estiu fins l’estany de Sant Maurici.

Pujant el Tuc de Saburó

Ens encigalem una mica pel torrent però aconseguim arribar abaix esquiant tota la estona! Es una pena perquè el taxi de les 4 s’ens escapa pels pels. Hem d’esperar fins les 5, però ens dona igual. La ruta ha estat magnifica i agraïm sentar-nos una estona a l’herba gaudint del sol.

I qui erem? Doncs el Pep, la Roser, la Fina i el Carlos.

:D Moltes gracies a tots per una gran ruta!

Arribats a l'Estany de Sant Maurici

Carles ha dit...

Felicitats per la travessa!! .. i quin sol que us va acompanyar

Andrea o zenéize ha dit...

quina ruta més maca! felicitats!

Rosa Salas ha dit...

Enhorabòna per tan bonica travessa…!!!! Moltes esquiades em de fer encara aquesta temporada!!

roser ha dit...

Sí! Sempre ve de gust fer travessa per Aigüestortes perquè hi ha moltes combinacions possibles. I aquesta vegada el bon temps i el sol ens va acompanyar cada dia.

Que xulo!!!! I Quins temps més bo vau trobar.....moltes felicitats!