20 d’abr. 2015

Montardo d'Aran 2.833 m.

Sortida del cicle d'esquiadors de muntanya del cegesquí 18 i 19/04/15

La incerta meteorologia fa que dels 20 esquiadors inicialment inscrits a la sortida en quedin només 7 (Adrià, Cesc, Fina, Francesc, Javi, Jordi i Roser), la fè i la perseverància dels quals acaba sent premiada amb un temps raonablement bo i una excel·lent  esquiada.
És ben sabut que qui no arrisca no pisca. I una bona dosi de sort i el acompliment exacte de la previsió meteorològica també ajuden.

Sortim dissabte a la tarda de l'aparcament situat al final de la pista de Valartíes i ens posem els esquís a 20 minuts del cotxe, a la cota 1.600 aproximadament. Després de 2h. d'ascenció, un bastó de l'Adrià trencat (amb reparació d'urgència inclosa) i un ruixat empipador, arribem al refugi de Restanca.

Bon sopar i a dormir, ja nevant intensament, sense més sorpreses que la del bany integral d'un tal Marc al llac parcialment gelat. L'heroi comenta que l'aigua no està massa freda, llàstima del ventet...

Diumenge  esmorzem a les 7h. i a les 8 sortim sota una considerable nevada i una bona dosi d'optimisme. L'ascensió és fatigosa i els ànims van decaient.
Al arribar al coll de Güellcrestada para de nevar, comencem a veure-ho més clar i decidim seguir.

Arribem al cim amb les primeres ullades de sol. No ens podem creure la sort que tenim.
Fotos, abraçades, una caixalada rapida i avall. No sigui que es torni a tancar la finestra...

La baixada, ja amb bon temps, ens permet fer una esquiada molt satisfactòria sobre una capa de 20 cm. de neu nova, encara que un pèl humida.

Rematem la jornada amb un merescut dinar : menú d'olla aranesa, paella, confit d'ànec... per 13.5 € a Cal Pere de Viella.

**, BE - S2/S3 -/+1.450 m.

(2h. + 610 m. d'aproximació; 3,30h. +840 m. d'ascensió; 2h. -1,450 de descens)

roser ha dit...

La previsió no era tan desastrosa, s'havien anunciat estones de tot i el pronòstic es va complir... Vam arriscar, i vam piscar, visca!

Bona! si es que el mal temps no... vale, vale! enhorabona per l'empenta i les ganes de muntanya, contagiades! Mai enrere!

Molt bé, premi a la constància !! Felicitats

Imanol ha dit...

Enhorabona al capità i la tripulació.

Enhorabona!!!! Quina il•lusió que s'obrís al cim!!!!

Andrea o zenéize ha dit...

felicitats! llastima un compromís familiar que no ens va permetre afegir-nos a la sortida. fins la propera!