8 d’abr. 2015

Estrena Andorrana

Tornant del “tomb pel tirol” magistralment descrit per  l’Agus, a casa m’esperava la Lucía que no havia pogut unir-se a l’expedició austriaca i estava amb moltes ganes de sortir. Jo encantat de tornar a la muntanya. Doncs, aprofitant el baix risc d’allaus (1/2) i amb els valuosos consells del Ricard sobre la zona i els pics assolibles, vam decidir montar la nostra primera sortida en solitari i tirar cap a Andorra.
A les 21h aterrava l’avió des de Munich y a les 23h estavem en marxa cap als Pirineus. Vam dormir a l’Hotel l’Ermita en Meritxell, un petit poblat entre Encamps i Canillo. L’hotel, gestionat per una parella franco-andorrana, és molt acollidor, tenen esmorçar buffet  (encara que no massa variat) i menú de sopar correcte per 15 euros. Preu habitació doble + esmorçar 33 euros per cap.

Diumenge 05 Abril
Pic de Montmalús (2781mt)
+ 720mt, F, S2. Temps pujada 3h, baixada 1h.
Pujant per la vall, Montmalús al fons
Ens aixequem no massa d’hora (després de la pallissa del viatge havíem de descansar una mica), el pic  escollit es el Pic de Pessons i a les 11h sortim des del pàrquing de Grau Roig. Passem per darrera de la sortida del telecadira “Cubil” i pugem per la pista abalisada i anomenada “camins dels Pessons” que surt davant del bar “3 Estanys”. Després d’una agradable pujada pel bosc i de creuar una pista d’esquí arribem a l’Estany Primer. Allí ens creuem amb un guia de la zona, que ens comenta que el coll de Pessons está sense neu, així doncs decidim tirar cap a Montmalús. Remuntem la vall del riuet que alimenta l’Estany Primer, pugem una collada a l’esuqerra i ens trobem enfilats a la collada del Montmalús. Poc abans de la collada la neu està dura i gelada per parts, pel que decidim posar ganivetes. Aixi pugem més tranquils fins al cim. La pala nord està  amb poca neu i dura, pel que baixem per on hem pujat. Trobem neu transformada des del cim a la collada (exposició sur), neu dura a la collada i una neu tranformada molt agradable per la vall. Acabem super mega hiper contents (desproporcionadament respecte al nivell de l’excursió) doncs hem dut a terme la primera sortida montada per nosaltres!

cim de montmalús, amb vent

Baixada des de la collada de Montmalús

Dilluns 06 Abril
Pic de Pedrons (2715)
Antecim de Pedrons al fons
+660mt , PD, S3. Temps pujada 2h, baixada 45’
Hem de sortir d’Andorra ben aviat (maxim 14h) perque la Lucia té guàrdia per la nit. Doncs avuí sí ens aixequem d’hora, a les 7:30 al cotxe. Ens costa trobar un bar obert per fer l’esmorçar, finalment parem al Bar El Cobert en Canillo (a l’hotel l’esmorçar comença a partir de les 8…).
L’objectiu del dia era el Pic de Casamanya, però un cop arribem al bosc del Mereig veiem que no hi ha neu ni al bosc ni al pic. Decidim tirar cap a la Vall d’Incles, on el dia anterior havíem vist uns lloms molt macos amb orientació sur. Pero la carretera de la Vall está tallada, i hauríem de fer un bon troç a peu,,. Donat el poc temps del que disposem, decidim tornar a canviar de destí. Mirant al mapa punts de sortida mes alts, trobem el pic de Pedrons, que ens sona per la recent piulada de la Nadja. Sembla una excursió curteta y accesible.
Cap al cim de Pedrons amb crampons
Aparquem a la carretera just després de Pas de la casa, pugem per la pala amb orientació O fins al llom que condueix directament a l’antecim. Just abans del antecim trobem neu dura i glaçada, pel que preferim posar ganivetes. Assolim el cim fent els darrers 15mt amb grampons.
Dos nois s'aventuren amb exit per la estreta canal E
Des del cim es veuen palas i canals per tots els costats i per a tots els gustos.. Hi ha un parell amb orientació O, una des del cim i l’altra des de l’antecim. Veiem un noi tirar-se per allà, però la neu encara no s’ha transformat i no sembla una baixada massa agradable.
La canal SE que vam triar
Dos nois s’enfilan per una canal molt estreta amb orientació E i sembla que la neu estigui molt bé, però la canal és realment molt estreta i d’accés no senzill, clarament fora d’abast per nosaltres. Paral·lela a aquesta veiem un altra canal amb orientació SE, més ampla, i anem a mirar. Ens sembla molt atractiva i no veiem accumulacions importants de neu, així que ens tirem.
Inici de baixada per la canal
Quin goig!! La neu
linea de baixada
està molt disfrutona, la canal és preciosa amb una pendent interessant (resultarà ser de 35º). Segurament siga la mateixa que van fer el Jaume i el Xavi al Desembre de 2014.
Baixant cap a Pas de la Casa
                                                                                                                                                                                                                                                                                                            L’ideal haguès sigut baixar vall abaix per la Vall del Rec de Baladrar, i deprés tornar a ficar pells, ja que la neu estava fantàstica. Però els margens de temps eren estrets, doncs vam intentar no caure tant, i amb un flanqueig cap a la esquerra vam tornar al llom de la pujada i d’allà baixar al cotxe amb una agradable neu transformada.

Un Andorra express molt divertit i complert, acompanyat d’un sol espectacular!

Gràcies a tots el companys de Cegesquí per les sortides junts, que han sigut sempre fantàstiques, per companyia i rutes, i a més a més ens han permés guanyar experiència i una mica de confiança. I un gràcies especial al Jaume i al Ricard, per la seva dedicació, els seus ensenyaments i el amor per l’esquí de muntanya que ens han contagiat. Tot va començar amb el seu fantàstic curs..

Una abraçada i bones traçes!

Andrea i Lucía.

Molt bé, quina marxa !!!

Enhorabona parella!
Visi

Lucia, Andrea, un plaer! allargarem la temporada!