20 d’abr. 2014

Dificultat: ***, S2-S3, PD
Distància 10,5 km.
Ruta: GPS
Itinerari: pàrquing revolt del riu Baladrar, Estany de Padrons, Solà de Padrons, Canal central, cota 2763, carena pics de Font Negra, Pic de Fon Negra (2878), baixada per la mateixa Canal central.

S'ha d'aprofitar el darrer dia de bon temps cap el Pirineu i triem un cim proper a la Cerdanya i que podem sortir amb els esquís calçat des del cotxe.

Si fa prop de dos anys van fer aquest cim per la la Portella de Valletes, començant pel Pas de la Casa, aquest cop el fem per la vall del costat, per l'Estany de Pedrons, del Riu de Baladrar.

Deixem el cotxe al pàrquing (1855) que hi ha tot just travessar el pont del riu Baladrar, pugem la vall cap a l'Estany de Pedrons i al Solà de Pedrons.
El circ que hi ha al final d'aquesta vall que va del Pic de la Mina, Pics de Font Negra fins a Pic dels Pedrons és impactant.

Ens dirigim cap a la canal central que és veu tot pujant. La canal empinada, ens obliga a canviar els esquís pels grampons que calcem tot just al començament de la canal fins dalt la carena (2760), continuem a peu un tros per la neu discontinua que trobem fins arribar al peu del Pic de Font Negra.

Fem les fotos corresponents i el mos corresponent i contemplem la vista de dalt estant amb el dia magnífic que està fent, sense vent, sense fred, en fi,... un plaer.

Baixem per la mateixa canal que hem pujat, la neu dalt ja està transformada i els primers girs es deixen fer, a mesura que anem baixant la neu es torna una mica més dura, però es deixa baixar, la part baixa de la canal, la neu transformada ens deixa gaudir com volem.

La tornada al cotxe la fem baixant pel costat dret del riu on la neu ens arribar a la mateixa carretera.

Hi vam anar: Manolo, Xavi, Oriol, Gemma i Anna
Fotos: Anna

Molt bona innivació! Enhorabona!!!

l'hem feta, Anna! condicions molt diferents...gràcies per piular-la ;)