4 de gen. 2014

5 dies amb “cegesKid” per Saint Lary Soulan del 26 al 31 de desembre 2013

Moltes classes per futurs esquiadors, forfaits infantils i adults ( o no!), passejades i alguna sortida
d’esqui de muntanya per aprofitar aquesta setmana de Nadal.

Saint Lary ens va rebre amb una forta nevada el 26, i dies de temps variable.
Allotjats a peu de pistes (Saint Lary Pla d'Adet) hem pogut organitzar a 9 nens entre 7 adults..

30 desembre – Passejada pel Lac de l’Oule(Vall de Aure)

Amb raquetes i/o amb esquis agafem 3 remontadors (ou+cadires) des de Saint Lary Soulan 1900,
per arribar a l’alçada del llac de l'Oule. Allà fem passejada-ensigalada i anem tornant ja amb el grup mig dispers..
Els francessos ens miren incrèduls de veure tant nens i nadons entre mig d'esquiadors..
Ens retrobem per fer unes crepes a Saint Lary.

31 desembre - Mont - Cap de Tuquet (1844 m) - Sommet de Pouyaué (2062 m) - Coume Longue - Mont
800m, S2, 3h1/2

Sortim amb cotxe de Saint Lary, i via Arreau agafem la ruta del col de Peyresourde on a la esquerra puja una petita ruta fins al bonic poble de Mont. Deixem el poble -amb esquís a la esquena- i enfilem per la vall de Coume Longue deixant el rierol a la dreta. Als 20min podem calçar esquis i encarem la pujada fins un petit coll (1614m) que queda a la esquerra. Remontem per la carena fins al cap de Tuquet (1844m). Des d'aqui la vista es inmensa, la Val de Louron i el pirineu davant nostre. Per relleus suaus per una llarga cresta finalment arribem al arrodonit cim del Sommet de Pouyaué (2062m). El sol que ens ha acompanyat tota la pujada s'amaga ara i ens abriguem per baixar directament per pendents més directes cap al Coume Longue, 500m més abaix, completant una circular molt "rodona".. amb esquis a la esquena arribem de tornada a Mont.

Bones traces per 2014 i bons reis a tots !!!

Mateu, Nuria B, Elia, Bruna, Arlette, Laia, Martí, Alba, Marina G, Joan, Ada, Nuria A, Berta, Alba, Marina P, Carles

Bibliografia:
Mapa 1:25.000, Bagnères-de-Luchon, 1848 OT.
Frédéric Cabot, Ski de randonée dans les Hautes-Pyrénées. vol. 2, Rando éditions, 2009.

Marina ha dit...

Grans dies, gran esquiada retrobant sensacions, un plaer compartir aquest dies i veure com els cegeskidadors agafaran el relleu de pressa :))

Agus ha dit...

Quina bona pinta! Nosaltres vam estar per la zona de Bareges i només un dia vam sortir de pistes! Vaig veure el teu tweet a la tornada, sino ens hauríem pogut trobar, una llàstima.

Carles, felicitats per l'activitat! La propera en Bernat i la Joana també volen ensigalada que aquest cop han esquiat amb "nens" més grans!!!
... i ganes de veure el vídeo però em penso que hauràs de canviar la música pq wmg el deixi visualitzar...

Bon any!

Gràcies! Acabo de modificar la música per un grup alternatiu, jeje

visca!!! he pogut veure el vídeo, enhorabona Carles.....bon record!!!
Marina.....que xulo tornar-te a veure esquiant!!!!!
quina por amb els cegeskids.....hahahaha......Laia, amb esquís i l'Alba a l'esquena amb raquetes posades.....quin mal d'esquena!!!! ja m'explicareu bé l'ensigalada.....

Moltes felicitats per la sortida i molt il·lusió de tornar a veure a la Marina i a la Laia amb els esquis als peus
Molts records a tot@s
Un petonàs

Bons records de Mont i dels seus voltants...

Felicitats per l'encigalada general que suposa moure canalla gran i petita per la muntanya hivernal.