16 de maig 2011

Mercantour: Volta a Allos i Saint Sauveur - 14 i 15/05/2011

Les Tours du Lac d'Allos (hem pujat la de la dreta)
Dissabte 14 de maig - Petite Tour du Lac 2693m des del Coll de la Cayolle i volta al Llac d'Allos
+/-1300m; 6-8h; F, S2, *** (força distància i tres canvis de pells); mapa IGN 3540OT; méteo: bo fins les 12, tempesta després.
Itinerari: Refuge de la Cayolle 2275m - Col de la Petite Cayolle 2639m - Lac d'Allos 2200 (costat oest) - Coll 2536m - Petit Tour du Lac 2693m - Lac d'Allos 2200 (costat est) - Col de la Petite Cayolle 2639m - Refuge de la Cayolle 2275m.
Sommet des Garrets 2822m i Coll (dreta)
Refuge de la Cayolle 2275m
Buscàvem un punt de sortida enlairat on poder calçar els esquís a peu de cotxe, i aquesta primavera tan estival el Coll de la Cayolle (2326m) ja és obert. No sols això sinó que hi trobem el refugi obert i ens estalviem el bivac sobre el terra moll.
Arribant al Lac d'Allos, sota el Mont Pelat
Sommet des Garrets i allau (placa antiga...)
Ben d'hora comencem a pujar cap al coll que hi ha entre el Sommet des Garrets i le Trou de l'Aigle. Deixem el Sommet per després però després, a la tarda ens atrapa la tempesta... Del coll, ja al vessant SO baixem cap al Llac d'Allos. Per arribar-hi hem de descalçar esquís algun tram però el lloc s'ho val i prenem nota del refugi lliure que hi ha per una propera travessa. La volta al llac són 3,5km fent un fàcil camí sota les torres que tanquen el circ.

Ens dirigim a la més accessible, la Petite Tour, assolint-la fent els darrers metres a peu (grimpada fàcil). Al cim ja veiem que ens mullarem, i de nou al llac, a quarts d'una ens atrapa la pluja. Volíem fer més volt cap al pas de Lausson però enfilem l'itinerari segur que coneixem. Anem ben xops i fresquets (la pluja deixa pas a la neu al darrer coll). En tot el recorregut neu primavera i la darrera baixada, amb la tempesta, totalment podrida provocant purgues sota les nostres traces.
Lac d'Allos des de la Petite Tour
les Tours du Lac
Per la tarda agafem el cotxe i passem uns quants collets del vessant S del Mercantour, en direcció a Isola. Per casualitat, al Col de la Couillole (1678m), trobem la Gîte La Fripounière: hi passarem la nit amb un sopar memorable.
lectures de la Gîte, quin muntanyenc més gran va ser!
la tempesta ha passat, la Fripounière
Diumenge 15 de maig - Mont Saint Sauveur 2711m
+/-900m; 3-4h; F, S3, **; mapa IGN 3640ET; méteo: gran bo i temperatura més fresca (la neu no ha transformat per sobre els 2400m).

L'endemà la roba és eixuta i ens dirigim a Isola 2000. Volem fer un cim ràpid dels que hem vist els darrers dies a skitour. Sortim de 1800m , del primer pk, i de seguida calcem esquís sobre les pistes tancades. El dia és radiant! Si no fos per les instal·lacions de l'estació seria un lloc molt bonic. A 2400m deixem les pistes i enfilem la pala pel dret, més dreta i agraïda que no ens pensàvem i amb la sorpresa d'antigues construccions militars dalt del cim.

Baixada ben ràpida per ser a les 11 al cotxe i tornar satisfets d'una aventureta alpina. Gràcies Pep! (i Albert per la meteo...vàrem fer les cerveses dissabte per si de cas!)
(+fotos del Pep: dissabte, diumenge)

Impressionant el llac d'Allos i les seves Tours i que dir de la magnífica la gîte...tot plegat molt recomanable ¡¡¡
Tot arrodonit amb un viatge amb cotxe per parlar de mil altres llocs per descobrir...

Felicitats per la sortida!!!

Me les vaig mirant i tant us podria felicitar per aquesta com per l'última o la penúltima, però quin contrast al llac entre el verd i el blanc!

Records de la plana de Vic!

Samuel

albert ha dit...

Bona elecció, bonic tour i bona marató.
Ja ho diuen, tot es veu més clar després d'unes birres i fins i tot el temps hi va ajudar amb un diumenge ben plàcid.

Ben aprofitat.

Ep Samuel, gràcies! ja ho veus, apurant la temporada. Molts colors (el "gris" fosc també la tarda del dissabte).
Albert, si, el vi i les birres van ajudar a veure- tot més clar. Només va faltar un pamet de neu nova la nit del dissabte...
bones traces!!!

Montse ha dit...

Ei companys, com aprofiteu i allargueu la temporada!! Enhorabona per la sortida!!

Aquesta temporada el Mercantour haurà estat un massís molt ben traçat per a molts muntanyencs. A veure si en el futur també el podem visitar.

Molt bé a tots dos!!
Una bona zona per descobrir, jo en vaig quedar amb les ganes de fer més coses quan hi vaig anar fa anys, pel mal temps, així que quan volgueu tornem,...