18 de gen. 2010

Tossa del Cap del Siscaró 2818m

Vistes les previsions de risc d'allaus i per evitar ser detinguts pels Mossos hem decidit traspassar fronteres i anar al País dels Pirineus, on d'altra banda la previsió era més moderada.

Hem fet un itinerari de bona orientació, per la qüestió de les allaus, i de relativa baixa dificultat.

Dimenge 17 de gener del 2010
Tossa del Cap del Siscaró 2818m
Desnivell: +/- 1168m
Distància anada i tornada: 17km
Horari: 5h ascens, 2h descens
Dificultat: F/PD-
Estat de la neu: fonda a les parts baixes (bosc), crosta a vessant sud, polç dura a vessant Nord-Est, ventada i sense neu a la carena.
Participants: Ramon A, Manel C, Carme D, Santi i Ricard M

Punt d'accés: Carretera d'Andorra al Pas de la Casa, entre El tarter i Soldeu KM 18, en un revolt molt pronunciat que dona accés a la Vall d'Incles.

Itinerari: La pista d'accés a la vall d'incles estava tancada per neu al seu començament, la qual cosa allarga una mica la ruta. 1650m

Seguim la pista de la Vall d'Incles fins als edificis del càmping d'Incles i el Pont de Juclar (3km) 1750m. Creuem el pont i seguim la pista pel costat del torrent fins a unes clarianes a on hi ha la bifurcació entre la vall del Juclar i la de Siscaró 1900m. Seguim aquesta darrera en direcció Sud-Est, remuntant el torrent que ara queda una mica enclotat i deixant-lo sempre a la nostra esquerra fins a arribar a les Pletes de Siscaró. Passem a l'altra banda del torrent per arribar al refugi forestal de Siscaró 2140m.

Ens enfilem per les pales que hi ha al seu darrera, en direcció Est. Després d'una forta però no gaire llarga pujada arribem als plans de les Basses de Siscar, aquí girem en direcció sud-est per endinsar-nos en el petit circ format per la Serra del Mig. Ara ja només queda fer el darrer tram de pujada per una pala de pendent sostingut que ens obligarà a realitzar nombroses ziga-zagues, (hem fet un tram a peu, evitant la part més feble de la pala). A la cota 2720m ens treiem els esquís per manca de neu i continuem a peu fins arribar a un petit coll i d'aquí, per l'ampla carena, fins al cim 2818m. Ens arriba la boira i baixem pels mateix itinerari de pujada. Compte amb la pala que s'enfila al coll, prop de la Tossa del Cap de Siscaró. Depèn de l'estat de la neu pot ser compromesa.

Tot i el mal temps anunciat hem tingut una mena de finestra que fins i tot ens ha deixat veure una estona el Sol, tret de la boira al cim bones condicions d'ascens i descens.

Imprudent és aquell que parla sense saber que diu, bones traces !!

Trobareu fotos a: Pasdeguia i Ramon

L'itinerari al mapa és el de color verd, el vermell prim és del recorregut més habitual

oh! Andorra, valls de somni i de rondalla... http://www.youtube.com/watch?v=NzyH0gf6RrY