24 de gen. 2010

Pic de Céciré (2403) i Sommet de la Coume de Bourg (2367) al Luchonnais

Dificultat: S2-S3.
Desnivell: 1275 m.
Horari: 6 hores en total sense presses.
Orientació: Nord.

Elegant itinerari que ens endinsa en l'ambient del circ d'Espingo i del circ de Crabioules.

Accés: des de Luchon, prendre la carretera en direcció al coll de Peyresourde. A pocs kilómetres cal desviarse i entrar en el poblet de Castillon de Larbourst. Uns 30 metres abans de l'esglèsia cal girar bruscament a l'esquerra per agafar un carrer asfaltat en baixada que ens portarà a les Granges de Labach (1222 m) on es sol deixar el vehicle. No està indicat i no és evident de nit, però és aquesta la ruta que cal prendre. Nosaltres no l'encertarem i pujarem a les granges per una precària pista on tots destil.larem adrenalina. Bé, tots menys en Josep Maria, que conduí el vehicle com qui porta uns amics a prendre un vermutet a la rambla del poble.

Des de les granges prosseguim per la pista a peu trepitjant cada vegada més neu. A la cota 1440 calzem els esquís en el punt on cal deixar la pista. La vall es va elevant amplia i flanquejada per cims drets i alpins. Anem pujant per la dreta atravessant o vorejant algunes restes d'allaus que s'han després del flanc oriental de la vall, a mesura que la neu dura deixa poc a poc pas a una neu fonda on ens cal obrir traça.

En uns plans a la cota 2100 decidim no fer cas de la guia i girem decididament a la dreta (Oest) per anar a buscar una coma que ens porta per pendents suaus i poc exposats a la carena. Val la pena escollir aquesta opció. Remontem amb esquís una aresta magnífica i descalzem esquís poc abans del Sommet de la Coume de Bourg (2367m) . Baixem a peu (F) el llom fins al coll que el separa del nostre segon objectiu. Calzem esquís altra vegada i arribem poc després al Pic de Céciré (2403 m).

Fou agradable poder seure al cim disfrutant d'un bon dia sense vent i amb la vista dels formidables tres mils del Luchonnais: l'Espigeoles, el Quairat, el Pic Lezat, el Maupas, etc, etc. Segurament més agradable fou per l'Alex, que avui s'estrenaba després de gairebé dos anys allunyat de l'esquí de muntanya.

Descens:
Directe per la pala nord oest del cim (la de la foto, s3) fins trobar l'itinerari de pujada a la cota 2100 m i d'aquí en general resseguint l'itinerari de pujada. Neu pols un xic compactada però tractable a la pala. A continuació el mateix i algún tram un xic encostrat però res que no pogués solucionar un salt de cues. De la cabana de Bargueres (1783m) fins a 1350 m neu primavera fàcil.

Hem estat: Rafa M, Alex, Josep Maria M i Xavier M

Xavier, bonica balade per celebrar l'entrada 900 al bloc!
Rafa, els Shuksan van trobar a faltar els teus...

Una sortida molt interessant per desar al llibre de pendents. M'hagués agrada't venir-hi però es fan masses coses bones el mateix dia, que hi farem ¡¡

Rafa ha dit...

Si Jaume,sense els Shuncan a prop ja veus com acabo, tot per terra...
Xavi ets un shakespiere de les piulades ;-)

abraçades

Alex ha dit...

Pensava que les emocions fortes depenien del que feies amb esquís, però ja veig que en 2 anys les coses han canviat bastant.