25 de gen. 2010

Cap de la gallina Pelada 2.327 m.

Sortida realitzada per Luis i Cesc el 23 de gener del 2010
Dificultat: F, S2
Desnivell: +-807 m.
Horari: Ascens: 2,00-2,30h Descens: 1,00 1,30 h.
Orientació: nord
Situació: Aquest topònim tan suggestiu correspon al cim culminant de la serra d'Ensija, al Berguedà.
Accés: Per una pista esfaltada que arrenca del coll de la Trapa (km. 17.5 de la carretera de Saldes a Gósol) i que ens porta fins a l'aparcament de la Pleta de la Vila a 1.520 m. d'altitud
Ascensió: Cal seguir la pista durant 1 km. fins a la font Freda on girem a la dreta i agafem un camí en direcció sud i força dret que ens porta fins al refugi Delgado Úbeda (2.160 m.). Seguint la carena en direcció oest assolim el Cap de la Gallina Pelada.
Descens: Seguint l'itinerari de pujada, es realitza per amples pales i és força esquiable fins a la meitat del recorregut on el camí molt obligat i el bosc ens compliquen la resta de la baixada fins a la pista que amb un pendent suau ens porta fins al cotxe.
Estat de la neu: Gràcies a la orientació nord trobem un mantell continu des del cotxe amb un gruix inicial de uns 20 cm. que va creixent al llarg de l'ascensió fins assolir els 70-100 cm. La qualitat és força acceptable. Les carenes un pel ventades.
Impressió general: Ascensió poc coneguda pels esquiadors que ofereix una matinal força interessant quan hi ha neu a les cotes baixes.

Ep Cesc! si cau una altra nevadeta al prepirineu, estarà en condicions el Torrent de les Llobateres, molt més solitari, que surt una mica més enllà de la Font Freda i puja a la creu de Ferro des d'on la Gallina Pelada és a un passeig... l'any passat el vam pujar però ens va quedar pendent baixar-lo i amb bon gruix pot ser un descens de categoria.. http://cegesqui.blogspot.com/2009/02/piulada-del-barranc-de-les-llobateres.html

Oriol ha dit...

Gracies per la piada i el comentari anterior. Amb la previsió que hi havia per avui a Pirineu, ha estat una molt bona opció, pujant pel torrent de les llobateres. Dijosu derigorós hivern.