21 de febr. 2022

Pic de la Comete d'Espagne (2763)

Mes Capcir! Pic de la Cometa d'Espanya desde les Angles

20 febrer 2022

24'7 Km; + 933 / -1.593 desde Mont Llaret (amb forfait rando); ME; S2; *** (per la distància)
24 Km; +1.178 / -1.178 desde pista Font Grossa i estany de la Balmeta; ME; S2; **

Fem dos grups que ens trobarem a la cabana (oberta) de la Balmeta (2.126 m)
Un grupet puja per la bonica ruta de l'estany de la Balmeta sortint de la pista de la Font Grossa d'esquí nòrdic que comença a la cota 1833 de l'estació dels Angles.

El segon grup agafa el forfait rando que puja a dalt de l'estació de Les Angles, a la plana del Mont Llaret (2.370)

Curiosament els dos grups arribem al mateix temps! Una hora i mitja clavada desde el parquing. Uns gaudint de la preciosa excursió pel bosc i aiguestortes de l'estany de la Balmeta, i els altres d'una  esquiadeta matinera des del Roc d'Auda baixant per pistes per pujar ambe l remuntador que du a Mont Llaret on tornem a baixar, ara sí per bosc,  pels corrals del Llaret fins la cabana de la Balmeta.

Un cop ens retrobem pujarem seguint el riu de l'estany de la Llosa, per la seva dreta en sentit ascendent, encarant-nos a la part baixa occidental del  Peric,

Atravessem l'estany amagat de la Llosa, en un paisatge curiós que li dónen els arbres cremats del voltant, en un incendi de fa uns anys
Seguirem remuntant per la Coma deixant el Peric a la dreta. Al fons, ja veiem la punta blanca del pic de la Cometa.
És una coma amb molts estanys: Baix, Llosa i Blau, per on ens entra un vent de Mestral que no ens dóna un respir en tot el dia. Sembla que és el vent s'hi sol "acanalar". Ja en el nostre primer  intent ho vam haver de deixar justament per la presència d'aquest vent gelat i persistent de Mestral que hi entra amb "mala baba".
Arribats al darrer estany, l'estany Blau, s'aixeca imponent el pic de la Cometa
Comencem per una remuntada suau cap al coll, deixant enrere el Peric i  l'estany Blau
Es menys dreta del que semplava, uns 25º que es fan molt bé.

Un tram de roques obliga a posar esquís a l'esquena, que ja portem fins al cim
Molt satisfets d'aquest gran i estètic cim! Grans vistes de l'Arieja i del Pirineu occidental.

Disfrutem de valent baixant per la bona pala que té una neu dura, però força esquiable.Molt bona neu primavera fins als peus del Mont Llaret, i després la traca final per pistes.

El track: https://ca.wikiloc.com/rutes-esqui-de-muntanya/pic-cometa-despanya-desde-les-angles-95851855

Hem disfrutat de valent amb aquest fabulós pic dels #8 cims de Cegesquí de fa unes temporades, queda encara molta neu al Capcir!

Erem la Muntsa, Jordi, Mercè, Marian, Eduard, Gabriel, Rosa i Ester.

Rosa Salas ha dit...

Llarga excursió per la gran distancia que es recorr, durant la qual vam puguer disfrutar dels molt bonics paisatjes que hi han durant tota la ruta i de la estupenda companyía de tot el grup. Gràcies Merçé.

Bons records del Puig de la Cometa, la pala i bellesa del recorregut compencen la llargaria....

Sembla que el Capcir entre altres, ens està salvant la temporada...
Bones traces.
Manel C.

Raquel ha dit...

Mercè, molt bona sortida. Espero seguir les vostres traces ben aviat. Felicitats!

jordi laparra ha dit...

Molt bé! Bona la opció del forfait! Felicitats!