28 de març 2010

Tuc des Estanhets 2887m - 28/03/2010

Albert, Pep, JoanManuel i Jaume
+/-1300m; S3 (sostingut en gran part de l'itinerari), ***, F; 6h en total; orientació NO,N; itinerari 19 del llibre de Francisco Roman (i piulada del Carles del març de 2006)
Com en els vells temps sortim dissabte al vespre amb l'objectiu clar pel diumenge ...i pensant on ens aturarem a sopar! Tenim el nom del poble a la punta de la llengua, S..., Sa... Salàs de Pallars! Un bon amic m'hi va portar fa anys i ens és fàcil trobar l'Hotel Bertran on ens posem les botes.
Fem el canvi d'hora a Cal Pep i diumenge una bona matinada per ser a trenc d'alba a la boca sud del tunel de Vielha, on encara s'amunteguen runes...

Reprodueixo la descripció de l'itinerari del 2006: "Sortir de l’hospital de Vielha pel GR cap el port de Rius. Arribats al pont, deixar-lo i seguir progressant per la obaga per tenir més neu fins situar-se al fons de la vall. Compte amb les allaus que baixen del Contesa. Per començar a remuntar les pales que tanquen per l’est tota la vall cal localitzar una barra rocosa que davalla en diagonal des de l’Estany de Conangles. Caldrà guanyar alçada per la seva esquerra remuntant una barranc per on ocasionalment baixa una allau. Superat un primer tram més dret i estret, seguim pujant per amples pales al peu del Tuc de Conangles fins encarar el Còth de Conangles (2667m). Canviar de vessant, baixar uns 30m i flanquejar cap al sud la paret rocosa. Descobrim a la nostra dreta les pales a Est que menen fins una bretxa més marcada. Arribar-hi per neu i crestejar (fàcil) fins el cim. "
Condicions d'avui: El dia s'ha llevat enteranyinat però a migdia el sol ja feia de les seves. La neu ben dura fins als 2300m on apareix una capa fina de neu recent. Acumulacions i petites plaques de 5-10cm per sobre els 2600m en orientació N. A quarts d'una la neu començava a transformar per fer honors a la fama que té el cim de gran descens.

Itinerari molt complet, amb magnífiques vistes a les Maladetes, l'Alta Ribagorça i l'Aran ... i sopar boníssim!
Més fotos: Pep

jaume ha dit...

Per cert! els esquís es podien calçar al pont, a 1750m

Carles ha dit...

És un gran cim amb un gran descens. El ralli del CEC hi va pujar l'any passat. Ens hagués agradat acompanyar-vos-hi. Salut!

Un altre gran dia¡¡¡ A veure si no és el darrer sopar "boníssim" de la temporada, de fet la sortida és una excusa...
Molts petons a la Berta que bé s'ho mereix i l'any vinent ben segur farem un Berta's team a l'Estanhets i el Jaume que gestioni avituallaments i canalla ¡¡¡

m'ha encantat la idea!!!!! he vist les teves fotos i són espectaculars....