13 d’abr. 2008

Desnivell : 1521 m

Dificultat: S3

GPS wikiloc

Sortim a les 7,15 de l’aparcament a la capçalera de la vall de Literola (1600 m)
A mesura que pugem descobrim la vall coberta amb una recent capa de neu pols sobre la que anirem obrint traça fins el cim. A més a més, ten
im la sort de ser l’únic grup a la vall

Calcem els esquís poc per sobre dels 1800 metres i anem guanyant alçada ràpidament. El dia es mostra radiant i fred amb un punt de duresa donat per un vent del nord persistent que ens acompanyarà durant tota l’ascensió. Això no es obstacle per a que en Rafa, que avui sembla disposar de tota l’energia del mon, s’encarregui d’obrir tota la traça fins el cim. Uau!

Descens: per el camí de pujada. Neu pols a la pala superior del cim. Aquesta neu poc a poc deixa pas a una neu primavera transformada fàcil de treballar. La baixada es veu amenitzada per la visió d’alguna allau de placa que s’ha deixat caure al llarg del dia, sortosament cap sobre el nostre camí. I així, finalment arribem a l’automòbil a les 14,45

Per celebrar-ho, agraïm una vegada més l’hospitalitat de la Carme i ens regalem amb un fastuós plat d’espaguetis abans de tornar cap a casa.

En resum: esplèndida ascensió i descens en condicions que feia temps que no recordava als Pirineus

Podeu veure algunes fotos de la sortida a la següent adreça:

Link al vídeo de la sortida: Pols de primavera al Pico Royo

Hem estat: Rafa M, Carme S, Josep Maria M, Jaume J i Xavier M

Xavi, he afegit el link al track... L'escapada ha estat de les millors al pirineu d'aquest any! A part de la pala de dalt, he disfrutat molt al tubet d'accés a l'Ibón Blanco, tant a la pujada com a la baixada. Bones traces!

SergiB ha dit...

Quina enveja !!

Carme S ha dit...

Després de tres mesos d'inactivitat no podia començar millor. Una meravellosa jornada d'esquí de muntanya en un paisatge idílic i solitari i amb molt bona companyia. Jaume, gràcies per la teva paciència, aixó sembla que funciona.