15 de des. 2007

Piulada - Pic de Tarbésou 2364 m - 15/12/2007

Jaume i Berta
+/- 850 m, 3-4 h ascens, 1 h descens, S2/S3, GPS wikiloc

Avui dissabte hem aprofitat el bon temps per anar a fer un cim fàcil i
en condicions de neu més que acceptables (de 20 a 80 cm) a la zona de l'Arièja: el Tarbésou.

Des de l'estació d'esquí tancada de Mijanès, hem anat pujant primer per pista i després enmig del bosc en direcció oest, fins a trobar un petit refugi i uns llacs. Des d'allí ja es veu el Tarbesóu, que aquest cop decidim pujar el primer tram per una pala de la dreta i després sí que anem a buscar el coll ample de mà esquerra, al sud-est del cim. Des d'aquí només hem de remuntar els últims 200 m fins arribar-hi sense dificultats.

Avui hem pogut baixar per la pala central amb una neu molt bona! Tot i
així, sense perdre massa alçada ens hem anat decantant cap a l'esquerra per disfrutar de dues pales més de neu. Després ja ha vingut un tram una mica planer fins la cabana, i la baixada per pistes que ens ha portat al cotxe.

El marron ha arribat aleshores, però per sort força descafeïnat. A la
Collada de Tosses una mica de neu, però sobretot a mesura que perdíem alçada la nevada era més bonica...

Hi ha moltes possibilitats cap al vessant sud del Tarbésou.... un altre dia hi hem d'anar!

Molt bones traces i bones festes nadalenques.....amb moltes neules i torrons!!!

(Són uns 220 Km des de Barcelona i els últims 20 han estat per carretera nevadeta. Tot i així, amb unes 3 h de cotxe ja et calces els esquís.....)