30 de gen. 2018

Petit Peric, 2690 m

Ja feia temps que ens rondava pel cap tornar al Capcir i aquest cap de semana passat fou l’elegit. La nit de dijous a divendres i durant el dia havia nevat molt i esperàvem un paisatge ben blanc.

Vam sortir dissabte al matí ben d’hora de Barcelona i quan vam arribar a la Cerdanya francesa estava nevant fort; vam haver d’esperar quasi fins a migdia per poder començar a fer activitat. Vam deixar el cotxe al parking de l’estació de Formigueres  i vam agafar un forfait de Randonnée per pujar amb el telecadira fins al cap de la serra de Mauri. Des d’alli vam remuntar 100 m, vam treure pells i vam baixar esquiant fins al refugi de camporrells amb precaució perquè hi havia molta neu acumulada que encara no s'havia assentat. Durant el que quedava de tarda vam fer una volta circular amb esquis als estanys de la vall de camporrells i vam disfrutar d’un bon vi al refugi.

Diumenge la méteo ens va regalar un dia d'aquests que fan afició. Vam sortir del refu en direcció sud-est pel GR Tour du Capcir per anar a buscar la cara sud del petit Peric. Primer per un bosquet i després fent una mica de puja-baixa fins arribar a un estany (2236 m). Un cop aquí anem traçant en direcció nord oest per pujar la pala sud fent zigues-zagues fins al cim. Les vistes són impressionants (quina llàstima que ens hem quedat sense bateria per fer fotos!), es veu el Puig Peric i el coll dels perics, tota la vall de Camporrells i a l'est el Canigó. Disfrutem d’un descens amb bona neu i una pendent sostinguda.

27- 28/01/2018
6 h
+800 m, -1300 m
S2

Sergi i Marc

Bones traces

L'autor ha eliminat aquest comentari.

Un cap de setmana ben aprofitat, sobretot diumenge. Com bé dius d'aquells dies acabats de nevar que fan afició!

jordi laparra ha dit...

Bon lloc Camporrells! I un bon cim! Bones traces!!!

De pic en pic s¡omple la pica, o alguna cosa així...

ostres!!!!!!!!!!!!!! que tinc pendent anar-hi!!!! ja veig que aquest any tampoc serà.....se m'escapen les oportunitats :) Enhorabona per la sortida! diumenge deuríeu trobar unes condicions ben bones!!! ai, la bateria.....el record quedarà per sempre, en vosaltres!